SE Den stora officiella tråden om svenskspråkiga lolkor - För Kiwifarms – i tiden

Big Nasty

Unfettered scum
kiwifarms.net
På tal om pizza så i min första hemstad så hade vi något så pass ovanligt som en finsk (!) pizzagubbe. Jag kommer ihåg när han kallade min kompis för "fittslickare". Vi var kanske 14 då.

För övrigt så brukar bönder äta pizza genom att ta den i sina oljiga och skitiga händer, vika ihop den och gnaga på den. Givetvis har dom hörselkåpor med radio i när dom gör detta.

Eftersom den här tråden mer eller mindre har blivit Personal Lolcows - Swedish Edition så har jag en på gång här. Det gäller...

VIKINGABÖGEN

När jag var i tonåren så bodde det en karl i ett hyrt hus vid kyrkan som kort och gott kallades för "vikingabögen" eftersom han var totalt besatt av vikingar.
Han drog ofta på sig vikingkläder och flängde runt i trakten som någon jävla Ragnar Lodbrok. Han byggde sig också ett eget vikingamonument av stora stenar i en skogsdunge bakom lokala Hemköp. Folk blev inte särsklit glada över det eftersom de inte ville ha någoting som skulle kunna misstas för en riktig fornlämning. Han hade också ett kompisgäng som gjorde vikingagrejer tillsammans, som att klä ut sig och tälta på torget i stan.

Han lät också spela in en vikingafilm på en lokal badstrand tillsammans med sin familj och kompisar. Den hette någonting i stil med "Väringarnas Ting" och jag har själv sett den på VHS. Ljudet är så fruktansvät dåligt att det inte går att förstå vad filmen går ut på, bara utklädda människor som står och mumlar och röriga slagsmålsscener. Den bästa scenen är när en präst dyker upp och viftar med en bibel (det syns att det är en telefonkatalog) och skriker "Sluta blota!" och får stryk. Slutscenen i filmen är att vikingabögens son smyger på någon bakifrån och skär halsen av honom.

Familjen var en sånt där mellanting mellan läskigt white trash och konstnärstyper som kunde vara vanliga kring 70-90-talen. Han var gift med en nerrökt tant som såg ut av vara rätt så mycket äldre än honom. Dom hade några barn och hon skiljde sig senare från honom och tog barnen. Barnen hade mest drivit omkring och fått göra som dom ville, bland annat sitta uppe på nätterna och se på porrfilm på kabel-tv. Äldste sonen är väl den som jag kommer ihåg mest av, han var i mellanstadieåldern hade pottfrisyr och slitna mjukiskläder. En gång försökte han klippa sig själv vilket resulterade i att han gick runt med inverterad mohikanfrisyr som Keith Flint i Prodigy. Detta hade hans föräldrar absolut ingenting att invända mot. En annan gång tog han med sig "bomber" till skolan. Det var tamponger som han låtsades var smällare.

Efter att ha blivit av med sin familj så lämnade vikingbögen det hyrda huset. Jag har själv varit och kollat på det och kunnat se att han målat massa vikingamotiv på väggarna. Sedan så ägnade han sig mer eller mindre på heltid åt att försöka spela in vikingafilmer på Gotland, jag tror aldrig någon blev gjord.

Sedan gjorde han en helomvändning och struntade i allt vad vikingar hette, nu var det istället tempelriddare för hela slanten som gällde.

Last edited:

Smaug's Smokey Hole

Gammalt bröd rostar aldrig.
kiwifarms.net
För en bunt år sedan så arbetade jag på ett ställe som hade ett par riktiga stolpskott som ledde till mycket frustration när man behövde ha att göra med dom, men på behörigt avstånd i både tid och rum så såg man det komiska i en del av deras upptåg, misstag, arbetsrutiner, tankar och åsikter samt allmäna existens på jorden.

Det blev så mycket att en polares flickvän en dag blev förbannad och sa "jag är så jävla less på det här, varje dag så pratar ni om Abdi och Ingemar, om ni ska göra det så får ni gå ut för jag orkar inte höra mer om dom!", jag kallar honom Abdi för han var somalier och det är det mest anonyma somaliska namnet som finns, Ingvar är ett bra gubbnamn och han var en gubbe.

Abdi var kanske 27-28, småfet, hade fem barn, fru och var smart som en kålrot. Men en sak kunde han och det var somalisk vetenskap! Han berättade gärna om hur saker och ting fungerar på riktigt och en röd tråd genom det hela var hatet mot allt som inte var somaliskt eller islamskt. En del saker jag lärde mig var:

* Homosexulla måste dödas och det finns en rationell anledning till det, ett skott i stjärten så slutar picken fungera för alltid och mannen blir steril.

* Det finns inga homosexuella i Somalia för dom dödar dom så fort det uppdagas att någon är homo.

* Dekadent västerländsk bögkultur förvandlar heterosexuella män till homosexuella, det är därför en del somaliska män plötsligt blir öppet homosexuella när dom flyttat till västvärlden. I Somalia var dom nämligen heterosexuella, det visste ju alla. Detta har inget att göra med att dom skulle dödas i Somalia om deras läggning blev känd.
Detta var något vi försökte resonera med honom om för att se om vi kunde få honom att se koppling med det ovanstående, men det gick inte.

Det var rätt mycket om det homosexuella faktiskt. En underlig grej var att istället för att gå runt en på vissa trånga platser på jobbet så kom han och krabb-stegade sig förbi en när man hade ryggen vänd, det var väldigt intimt/haram.

Vid ett annat tillfälle när min polare tog en sväng in i omklädningsrummet så såg han Abdi stå på huk med dörren till duschrummet på glänt och tjuvtittade på när en muskulös svart snubbe duschade.

:thinking:

Trots att han var kass på sitt jobb och mest stod och skrek i mobilen(varför pratar dom så jävla högt?) medans han försökte arbeta med en hand så hade han sin anställning tryggad. När cheferna pratade om att sparka honom så tog dom även upp att ingen kommer ju någonsin att anställa honom och han har ju fem barn.

Jag har även sett honom skrika i två mobiler samtidigt och stundvis så stoppade han ihop dom och jag antar att det är så att mobilA kunde höra/prata med mobilB. Det är så jävla märkligt för jag har sett andra somalier göra det på stan.

Sen har vi hans bästa/enda arbetskompis, gubben Ingvar. Han var kanske 57, smartare, inte kålrotskorkad som Abdi utan mer på nivån av en häst. Hyfsad på sitt jobb och gjorde sällan misstag vilket inte var så konstigt för han hade jobbat där i 35 år, han var inte och strök sig mot en heller så det var rätt bra. Men samtidigt var det plågsamt att vara runt honom för han fattade sällan vad det var som pågick. Han var lite som den korkade prästen i Father Ted faktiskt och jag förstår verkligen titelkaraktärens frustration.

Vid ett tillfälle så återberättade han vad gjort under helgen, vilket var att gå ner till videobutiken för att se om det fanns någon spännande film. Det gjorde det inte men han såg något och tänkte att han ger det en chans. Filmen var "Torsk på Tallin" och han återberättade det hela såhär (han hade väldigt underlig dialekt så jag skriver som han talade, han var inte heller svensk):
"so jag tog dena filmen 'toorsk po tallin' o trådde at det skulle vara en dokumentarr om torskfiske i Estland men dett var en dokumentaar om no jevla svensker som åker till tallin for o hoora o dom ville sen gifta sig med hoororna" och sen återberättade han hela filmen dokumentären och vad han tyckte och tänkte om det som skedde.

Abdi var Ingvar bästa/enda arbetskompis och vice versa, när dom slog samma sina intellekt så blev det ganska roligt.

Vid ett tillfälle så hade Ingvar varit på bio, det han sett var Ratatouille och som han hade vana att göra så återberättade han hela filmen när han och Abdi stog och jobbade. Abdi trodde att det var något som hänt och att det hade var i nyheterna han sett det.
Han berättade att det var en råtta som drev en restaurang och Abdi tände till, "det är inte lagligt!", han berättade om råttan som styrde kocken genom att sitta under kockmössan och dra honom i håret, "är råttorna på kocken? Dom måste stänga", hälsomyndigheten dyker upp, "de får ta bort råttorna", osv.
Ingvar förstod aldrig att Abdi inte förstod att det var en komedi han sett. Det var inte ens någon direkt språkförbistring att skylla på, dom var båda bara väldigt speciella.

edit: Kom just ihåg under en lunch då Abdi satt och klagade/skröt om hur svårt det var att vara muslim här och dom behöver ha med sig ett kort som listar alla tillsatser och deras koder så dom kan vara säkra att på att det dom köper inte har något som kommer från en gris. Det är en börda vi aldrig kommer att uppleva säger han, vi pekade då ut att han satt och åt en baconburgare och det ledde till en intensiv diskussion om huruvida bacon var en fläskprodukt eller inte. Diskussionen slutade i vad man kan kalla oavgjort.

Last edited:

Smaug's Smokey Hole

Gammalt bröd rostar aldrig.
kiwifarms.net
Det er sånn i Norge også.

Norge är rätt bra på satir, ser man på danmark så finns det en del roligt/morsomt där också. Fast då inser man att sverige kanske bara är dåliga på det nuförtiden.

Abdi var även en av de som blev märkbart fetare under ramadan, eftersom han inte kunde dricka vatten så klunkade han i sig te som hade ungefär fem sockerbitar per kopp, det var odrickbart sött. Samtidigt var han för vek för att arbeta ordentligt så han lallade runt i sina hungerkramper, det måste ju respekteras då det är en annan kultur och religion.
Då det var kvällskift så var hans lunch satt när solen gick ner i Mecka och då, utan att överdriva, så hade han en plastback med friterade somaliska piroger som han stoppade i sig. (dom är rätt goda, men jag har främst ätit dom kenianska). Så han tryckte i sig en back med piroger och en stor termos te som har mer socker i sig än cola. Sen var han för mätt, dåsig och svullen för att jobba ordentligt, men det måste man ju respektera, kultur och religion och allt det där.

Knojkamarangasan_#4

EVIL TOXIC NARCISSIST
kiwifarms.net
Förresten många har nog hört om det, men den där hjärndöda och i befriade blatten från tiktok Elias Afen är fan en riktigt execeptionell individ. Han har blivit ganska ökänd av folk på svenska youtube (som jag avskyr förresten men såg en användare som hade gjort några okej videos i pyrocynical like style om honom) och herregud, grabben verkar ju vara helt störda. Stereotypen av en "kaozblatte" om jag någonsin sett det. Sedan är han ju även "känd" på tiktok vilket är ett starkt varningtenken, men i princip creepar han på 14 och minus tjejer, vill ha nakenbilder på hans snap osv (typ över 100 pers har blivit kontaktade inkluderat youtuben snubben som catfishade honom) Skitblaskan aftonbladet har t om skrivit om det och i true lolcow fashion var det första Elias gjorde att hota med att JAG SKA STÄMMA DIG BROR, herregud och den där advokaten postade en riktigt tough guy bild på hans insta, det är fan comedy gold. Som sagt flashback och youtube har redan snackat mycket om det men tyckte det var värt att nämna.

Skiter fullständigt i om det stämmer eller inte men älskar en trahfire som denna, och respektblattar som skrike "RaSiSt" som Elias eller vad han nu heter pisses me off.

aisha chan.jpegtough guy.png (svårt att hitta bra kvalité eftersom han direkt privatiserade sitt instagram)
Videorna som startade det hela

Flashback tråd

ATaxingWoman

Professional Troon Befriending Tax Investigator
kiwifarms.net
Väldigt talande att inte en käft i ledet mellan inlämning och publicering sade "nä vänta lite här" innan artikeln dök upp i Aftonbladet https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/XgpPe7/borde-vi-importera-politiker-fran-uzbekistan
Borde vi importera politiker från Uzbekistan?
Visst är det fint att Sverige har lagt miljarder på urfolks kamp för sina rättigheter? Andra länders urinvånare alltså. Våra egna verkar vi ju skita fullständigt i.

I veckan inledde Högsta domstolen fallet svenska staten mot samebyn Girjasgällande jakt-och fiskerättigheter. Förhandlingen pågår just nu och utfallet kan bli avgörande för samerna.

Sofia Jannok sätter ord på det: ”Den här striden visar svenska statens riktiga ansikte – när urbefolkningen måste gå till domstol för att försvara våra rättigheter till våra förfäders land.”

För om det är något staten inte velat ska avslöjas är det denna skamfläck: den historiska och pågående koloniseringen av vårt eget urfolk. Vi kränker samernas rättigheter så pass illa att vi fått stark kritik från Nicaragua och Uzbekistan. Men få känner till något om det.

För vad vi känner till beror på vad som framhävs och inte minst: vad som döljs. En generande historik sopas under mattan, och man gör inte upp med ett förflutet vars fotspår man fortfarande vandrar i. På tal om att dölja så är den pågående rättegången brutalt underrapporterad.

På ett internationellt sammanträde om mänskliga rättigheter i Paris förra året fick representanter från olika länder möjlighet att ställa frågor till svenska regeringen. Jag tog chansen att fråga om hyckleriet i att Sverige var drivande i att ta fram den FN-konvention (ILO 169) som skulle se till att urfolks markrättigheter respekteras men sedan konsekvent vägrat ratificera den. Trots att FN:s rasdiskrimineringskommitté och andra organ upprepat att vår lagstiftning är för svag och att vi bryter mot bindande konventioner för mänskliga rättigheter.

”Du vet för mycket”, råkade en uppenbart obekväm representant från regeringen svara innan hon drog svepskälet – det är under utredning. Jo, tack. Saken har utretts i 30 års tid!!!

Undanflykter för att slippa ta ställning. Men det är precis det man gör.

För under tiden regering och riksdag underlåter att agera har staten och företag brett ut sig på marken man lovat skydda. Samer har fått liv raserade, renar har dött i tusental och ett ovärderligt kulturarv har gått förlorat. Som om detta inte var nog har institutioner ännu inte tillgodosett samernas krav på repatriering. Rimligtvis vore det ett absolut minimum att återlämna släktingars likdelar som stals för rasbiologisk forskning, så att de kan få begravas.

Men nej. Inte ens det.

Genom att gömma sig bakom utredningar har politikerna svikit sina påstådda ideal, men framförallt sina medmänniskor. Man har valt pengar framför principer och företag framför folket. För det är självfallet pengar det handlar om. Anledningen till koloniseringens början, fortsättning och orsaken att vi vet så lite. Det starkaste intresset utifrån vilket vi inordnar våra liv och underordnar andras.

Som John Stauffer från Civil Right Defenders förklarar för SvD: ”Vi pratar om skog, gruvor, vattenkraft och vindkraft och man vinner inga politiska röster för att kämpa för samers rättigheter. Däremot finns röster att förlora”.

9 av 10 planerade gruvor ligger inom känsligt renbetesland. Uppenbarligen står massa potentiella ekonomiska vinster och politiska poäng på spel.

När politikerna inte driver kampen måste vi göra det. Jag vill tro att bristen på engagemang i samernas situation grundar sig i att för många vet för lite. För det här förtrycket ska inte få förekomma. Vi behöver alla lyssna och läsa på mer för att sedan kräva att politikerna vi röstar på ska agera och slutar undvika ämnet. Om det inte finns tillräckligt många politiker som bryr sig så får vi helt enkelt skapa dem. För vi ska väl inte behöva importera dem från Nicaragua eller Uzbekistan?

• Like
Reactions: Smaug's Smokey Hole

Stupid Sexy Flanders

What do you think I'm wearing, stud?
kiwifarms.net
riktigt bra bröd +
riktigt bra smör +
riktigt bra ost
+
riktigt bra kakao+
riktigt bra komjölk (helst med lite skimm på toppen)+
socker
+
din mors kärlek
=
något den mest illvillige incel inte skulle kunna stå mot.

Det hela är en sak av poesi.

• Thunk-Provoking
Reactions: Smaug's Smokey Hole
Tags
None

About Us

The Kiwi Farms is about eccentric individuals and communities on the Internet. We call them lolcows because they can be milked for amusement or laughs. Our community is bizarrely diverse and spectators are encouraged to join the discussion.

We do not place intrusive ads, host malware, sell data, or run crypto miners with your browser. If you experience these things, you have a virus. If your malware system says otherwise, it is faulty.

Supporting the Forum

How to Help

The Kiwi Farms is constantly attacked by insane people and very expensive to run. It would not be here without community support.

BTC: 1DgS5RfHw7xA82Yxa5BtgZL65ngwSk6bmm
ETH: 0xc1071c60Ae27C8CC3c834E11289205f8F9C78CA5
BAT: 0xc1071c60Ae27C8CC3c834E11289205f8F9C78CA5
LTC: LSZsFCLUreXAZ9oyc9JRUiRwbhkLCsFi4q
XMR: 438fUMciiahbYemDyww6afT1atgqK3tSTX25SEmYknpmenTR6wvXDMeco1ThX2E8gBQgm9eKd1KAtEQvKzNMFrmjJJpiino